Villkor Och Bestämmelser
1. Om Oss
Webbplatsen www.vaxthus-shop.se ägs och drivs av
Biopejs-shop ApS
Gravsholtvej 15
9310 Vodskov
Danmark
E-post: info@vaxthus-shop.se
Telefon: +44 1224011575
Organisationsnummer: 13327647
Om du behöver kontakta oss, vänligen använd ovanstående uppgifter.
2. Ändringar Av Villkor
3. Avtal Och Specifikation Av Varor
3.1 När du lägger en beställning hos oss gör du ett anbud om att köpa varor. Vi bekräftar mottagandet via e-post.
3.2 När vi granskat din beställning skickar vi en orderbekräftelse. Först då är avtalet bindande.
3.3 Om varan inte finns tillgänglig, eller om ett prisfel uppstått, meddelar vi dig och något avtal ingås inte.
3.4 Produktbilder är illustrativa. Varor kan skilja sig från bilden och kräva montering vid leverans.
3.5 Färger kan avvika beroende på din skärminställning.
3.6 All information ges i god tro men är ungefärlig.
3.7 Detta avtal regleras av svensk lag.
4. Beställning Och Betalning
4.1 Du kan använda vår webbplats för att lägga en beställning genom att välja den produkt du vill köpa och lägga den i din varukorg. Varor som du inte behöver kan tas bort från din varukorg när som helst. Om du föredrar att beställa per telefon kan du göra det genom att ringa oss.
4.2 Fraktkostnader kommer att visas innan du genomför din beställning.
4.3 Du måste betala hela beloppet för varorna vid beställningstillfället.
4.4 Vi använder säkra betalningslösningar för onlineköp. Du kan betala för din beställning med Visa, MasterCard, PayPal, VPay, Maestro, JCB och banköverföring.
4.5 Kampanjpriser gäller endast under den angivna perioden.
4.6 Alla priser som anges på vår webbplats är i brittiska pund och inkluderar mervärdesskatt (VAT) enligt gällande skattesats.
4.7 När din beställning har bekräftats kan ändringar eventuellt inte vara möjliga eller kan medföra extra kostnader eller förseningar.
4.8 När din beställning är slutförd kommer vi att meddela dig om leveransdatumet.
Text och priser på Växthus-shop.se reserveras för eventuella tryckfel.
5. Leverans Och Frakt
5.1 Varor skickas normalt från vårt lager inom 1–2 arbetsdagar. Eventuella beräknade leveransdatum är just uppskattningar och kan ändras utan föregående meddelande. Din betalning debiteras inte förrän varorna har skickats från vårt lager.
5.2 Vi levererar vanligtvis varorna inom 5 arbetsdagar efter att de har skickats.
5.3 Din beställning kan komma i flera delleveranser.
5.4 Vi kan leverera våra varor över hela det brittiska fastlandet samt Irland. Tyvärr levererar vi inte till öar eller till Skottlands högländer/öar, men vi kan leverera till en kurir på fastlandet för vidare transport.
5.5 Vi levererar varorna till den adress du anger i din beställning. Du måste vara hemma för att ta emot leveransen, normalt mellan kl. 09.00 och 18.00 måndag–fredag. Vi tar inget ansvar för förlust eller skada om du instruerar transportören att lämna varorna obevakade.
5.6 De flesta av våra produkter är relativt tunga, och du kan därför behöva hjälpa chauffören att lasta av din beställning.
5.7 Bortforsling av emballage är ditt ansvar.
5.8 Om ingen kan ta emot beställningen på den planerade leveransdagen kan varorna returneras till vårt lager, och vi förbehåller oss rätten att ta ut en extra avgift för omleverans.
5.9 Om du ändrar leveransadress efter att varorna har skickats, förbehåller vi oss rätten att vidarefakturera dig de extra kostnader som transportören tar ut för att omdirigera leveransen.
5.10 Kontrollera varorna vid leverans – eventuella saknade eller skadade varor ska anmälas till chauffören vid leveranstillfället eller till oss inom 48 timmar efter mottagandet.
5.11 Om varorna förloras eller skadas under transporten, vänligen meddela oss omgående.
5.12 Leveranser sker endast till entré på bottenvåning, och under förutsättning att det finns rimlig tillgång för en säker och snabb leverans. Du ska informera oss om eventuella särskilda leveranskrav eller villkor när du gör din beställning.
5.13 Ibland kan orsaker utanför vår kontroll hindra oss från att leverera varorna enligt plan. Detta kan inkludera olyckor, haverier, brand, översvämning, storm, extremt väder, force majeure, krig, upplopp, civila oroligheter, skadegörelse eller våra leverantörers försummelse. Vi gör vårt bästa för att lösa situationen så snart som möjligt, men vi kan inte hållas ansvariga om detta orsakar förseningar eller utebliven leverans.
5.14 Leveranstiden är inte en bindande del av avtalet, om det inte uttryckligen har avtalats skriftligen av en av företagets direktörer.
5.15 Fri frakt erbjuds på beställningar där den totala kostnaden överstiger £100. Ytterligare avgifter kan tillkomma om du kombinerar produkter från olika serier, eftersom dessa kan behöva behandlas som separata beställningar.
6. Ångerrätt Och Returer
6.1 Du kan ångra ditt köp när som helst upp till 14 dagar efter leveransdagen. För att göra detta, vänligen kontakta oss via e-post, telefon, brev eller använd vårt returformulär.
6.2 Du behöver inte ange någon anledning till ångerrätten. En kort förklaring hjälper oss dock att förbättra den service vi erbjuder våra kunder i framtiden.
6.3 Om du ångrar ditt köp måste varorna returneras inom 14 dagar från ångeranmälan. Varorna ska returneras i originalförpackning och på din egen bekostnad. Vi rekommenderar att du kontaktar oss via returformuläret för att få den billigaste returfrakten.
Det är ditt ansvar att säkerställa att varorna är korrekt och säkert förpackade så att de inte skadas under transporten.
Du ansvarar för eventuell värdeminskning på varorna som uppstår till följd av hantering utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
Med andra ord:
Du får inspektera och bedöma produkten – till exempel packa upp ett växthuskitt för att kontrollera delarna eller testa hur trädgårdsredskap känns i handen, precis som i en fysisk butik.
Du får däremot inte börja använda produkten. Detta inkluderar:
-
Att montera ett växthus utomhus
-
Att installera förankringssystem i jord eller betong
-
Att fylla tillbehör med vatten, jord eller växter
-
Att använda bevattningssystem eller elektronisk klimatanläggning
Om en produkt visar tecken på användning utöver godkänd inspektion betraktar vi den som använd. I sådana fall kan du endast få en delvis återbetalning eller i vissa situationer ingen återbetalning alls, beroende på produktens återförsäljningsvärde.
6.4 Varor som returneras via palltransport (Palletforce) måste packas på en pall och placeras vid tomtgräns för upphämtning.
6.5 Du får undersöka varorna i 14 dagar på samma sätt som om du hade besökt vårt showroom. Du kan dock inte returnera varor som har installerats, såvida de inte är defekta.
6.6 Vi återbetalar alla pengar som betalats till oss, inklusive eventuell frakt, inom 30 dagar, med avdrag för eventuella kostnader enligt detta avtal.
6.7 Företagskunder, eller kunder som inte omfattas av distansavtalslagen, kan inte avbryta en beställning utan vårt ömsesidiga samtycke.
Denna ångerrättspolicy påverkar inte dina lagliga rättigheter – till exempel om varor är defekta eller felbeskrivna.
7. Felaktiga Varor / Garanti
7.1 Om det uppstår problem med varorna, vänligen meddela oss via e-post eller skriftligen med detaljer om felet. Det är till stor hjälp om du kan bifoga ett digitalt foto av problemet, eftersom detta ofta kan spara dig besväret att returnera varan för inspektion. Vi hanterar ärendet i enlighet med dina lagliga rättigheter.
7.2 Alla varor omfattas av tillverkarens garanti mot felaktigt utförande och material, i enlighet med de villkor som gäller för garantin.
7.3 Tillverkarens garanti ges som ett tillägg till de rättigheter du som konsument redan har enligt lag, och påverkar därför inte dina lagstadgade rättigheter.
7.4 Om ett byte är nödvändigt kommer detta att ordnas utan oskäligt dröjsmål och utan kostnad. Ersättningsvaror skickas först när de ursprungliga varorna har tagits emot och kontrollerats på vårt lager.
Kostnaden för att returnera varor till oss är ditt ansvar, men vid inspektion återbetalar vi dina rimliga fraktkostnader, under förutsättning att varorna visar sig vara felaktiga. Om varorna inte är felaktiga returneras de till dig, och du måste stå för våra rimliga fraktkostnader.
7.5 Växthus ska rengöras i enlighet med våra instruktioner för skötsel och underhåll.
7.6 Om en vara inte längre finns tillgänglig kommer vi att erbjuda ett alternativ. Vårt ansvar är dock begränsat till att ersätta den felaktiga varan, och vi kan inte garantera en exakt matchning. I sådant fall har du möjlighet att få återbetalning.
7.7 När vi ersätter felaktiga varor ansvarar du själv för att göra dig av med de ursprungliga varorna, om de inte tidigare har returnerats till oss.
7.8 Vi kan inte garantera en exakt färgmatchning, på grund av produktens natur.
7.9 Alla produkter tillverkas med en tolerans på +/- 1,5 mm.
7.10 Garantin baseras på brittisk lag, som anger att alla produkter omfattas av 1 års garanti och en 2-årig förlängd reklamationsperiod om fel uppstår under denna tid. Som nämnts i punkt 7.3 påverkar detta dock inte dina lagstadgade rättigheter.
8. Bästa Pris-Garanti
8.1Vi matchar priset hos en svensk konkurrent inom 7 dagar efter ditt köp, förutsatt att produkten är identisk och tillgänglig för omedelbar leverans på samma villkor som hos oss. Detta innebär att om du hittar samma växthus eller tillbehör billigare hos en annan butik, så sänker vi vårt pris till samma nivå. På så sätt kan du alltid känna dig trygg med att du får ditt växthus till bästa möjliga pris hos oss.
9. Ansvar
9.1 Produkter som säljs på denna webbplats är utformade för att uppfylla gällande lagstiftning i Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, Spanien och Storbritannien. Vi kan inte garantera eller intyga att produkterna uppfyller lagkrav i andra länder utanför dessa.
9.2 Vi ansvarar inte för indirekta skador eller följdförluster, såsom förlorad vinst. Du bör därför inte boka installation eller annan vidare hantering förrän du har mottagit och inspekterat varorna.
10. Företagskunder
10.1 För beställningar gjorda av företagskunder gäller att order normalt inte kan avbokas utan vårt ömsesidiga godkännande och skriftlig bekräftelse från vår sida. Vi förbehåller oss rätten att ta ut avgifter för avbokning och/eller återlagring.
10.2 Reklamationer gällande saknade eller skadade varor ska göras inom sju dagar från leverans. Detta ligger i linje med svensk praxis för B2B-handel, där Konsumentköplagen inte är tillämplig.
11. Integritetspolicy
Vi Respekterar Din Integritet!
Vi har skapat denna integritetspolicy för att visa vårt starka engagemang för att skydda din personliga information. Nedan förklaras hur vi samlar in och använder information på denna webbplats.
Vi använder din IP-adress för att hjälpa till att diagnostisera problem med vår server och för att administrera vår webbplats. Din IP-adress används även för att identifiera dig och för att samla in bred demografisk information.
Vår webbplats använder cookies för att hålla reda på din kundvagn. Vi använder cookies för att känna igen dig, så att vi kan hämta din information och du slipper fylla i den på nytt varje gång du besöker vår webbplats.
Denna webbplats kan innehålla länkar till andra webbplatser. Vi ansvarar inte för dessa webbplatsers integritetspolicyer eller innehåll.
Vår webbplats använder ett beställningsformulär för att kunder ska kunna begära information, produkter och tjänster. Vi samlar in besökarnas kontaktinformation och unika identifierare. Kontaktinformationen används för att skicka beställningar och information om vårt företag till våra kunder. Kundens kontaktinformation kan även användas för att ta kontakt vid behov. Användare kan välja att avstå från framtida utskick. Unika identifierare samlas in från webbplatsens besökare för att verifiera identitet och användas som kontonummer i vårt system.
Säkerhet
Denna webbplats har säkerhetsåtgärder på plats för att skydda mot förlust, missbruk och ändring av den information som finns under vår kontroll. All data skyddas med de mest avancerade metoder som finns tillgängliga. Vi lagrar inte finansiell information, såsom kreditkortsnummer, eller personliga uppgifter, såsom personnummer, på denna webbplats.
Ändra/Uppdatera Uppgifter
Du kan när som helst uppdatera eller ta bort dina uppgifter genom att kontakta oss.
Unsubscribe
Denna webbplats ger användare följande alternativ för att ta bort sin information från vår databas för att inte längre ta emot framtida kommunikation eller utskick från våra sändlistor.
Du kan skicka e-post till oss genom att besöka vår kontaktsida.